Tuesday, September 11, 2012

French Bingo

A few years ago I saw this French Bingo Game by Eeboo while browsing for French language books for kids.  I was looking for alternative ways to introduce more French vocabulary and this looked cute and fun.  There were French flash cards made by the same company as well but the idea of a bingo game was appealing and different for the kids so I opted for the game instead.

It comes with 6 game/bingo cards made of sturdy and glossy cardboard.  The themes are :
  1. La nature (nature)
  2. Les moyens de transports (vehicles)
  3. Les couleurs (colors)
  4. Le marché (market)
  5. Les animaux (animals)
  6. Les vêtements (clothing)

Each bingo card shows 8 cute pictures with the French word printed at the bottom of each picture.  The middle space is the lucky space.


There are also tiles matching the picture on the bingo cards.  Those tiles are made of the same cardboard material as the game cards.  A lavender drawstring pouch is included to hold the tiles.


If you don't speak French, there is a pronunciation guide on the back of the cover box along with the playing instructions.

All the children love to play this game and it's been holding up for quite a few years now.  It's a colorful and good quality game. Worth the high price for just a bingo game.

6 comments:

  1. Je trouve très bien l'idée d'initier les enfants à une langue étrangère dès le plus jeune âge. De cette façon, ils seront bilingues très tôt et passeront d'une langue à l'autre très naturellement. Cela leur sera très pratique pour leur vie future dans le monde du travail, les voyages, etc. Comme j'aurais aimé apprendre l'anglais en même temps que le français, cela m'aurait simplifié la vie!
    Lorsqu'il s'agit d'un héritage culturel, c'est encore mieux. C'est très touchant!
    Ces petits livres ont l'air géniaux!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je ne suis pas encore sûre de réussir pour les leçons de français. C'est dur d'incorporer une matière de plus car c'est le temps qui me manque. Et pour motiver mon petit, c'est dur dur dur! C'est vrai pourtant que c'est plus facile quand ils sont jeunes. Mais ce n'est pas trop tard pour toi ma belle! Bon courage!

      Delete
  2. Oui, je comprends. Dans la mesure où c'était ma langue maternelle, c'était plus facile de présenter le travail sous forme de jeu. Je ne suis pas sûre que sa méthode aurait fonctionné avec l'anglais.
    Je te souhaite bon courage avec Bébé et Chérie! Quoiqu'il en soit, c'est une bonne initiative et si tu y arrives, chapeau!
    Merci pour ton soutien!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pour mon garçon c'est plus dur car il est plus vieux.... j'ai plus grand espoir avec la petite et peut-être que cela va aider son grand frère!

      Delete
  3. I adore everything eeBoo makes! A truly divine company for kids :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I agree! They have so many good products! I try to not go overboard but it's so tempting to buy from them!

      Delete