Monday, August 20, 2012

Of Kumquat trees and weather change


I love how lush and beautiful the trees are here.  I especially love the kumquat trees and the yummy fruits they bear.  My neighbor's tree shown above is full of them and they are sweetly tangy and bitter! A real treat! But I am not a fan of the extremely hot summer and I frankly can't wait for fall and cooler temperature!

I used to hate autumn when I lived up North because it would mean that winter is nearing and that soon I would have to endure six long months of snow and cold.  But now I do miss the clear season's change I experienced when I was younger as autumn here is still very warm and winter is so mild that we rarely get any snow.

Speaking of fall, Bébé's favorite book about seasons is Les petits secrets des saisons from Marie-Anne Didierjean and Jean-Jacques Beaumont.  It's a French lift-the-flap picture book.  Each page features two questions and under the flap is the answer.  The pictures are detailed and lovely and there are quite many French words to learn.  There are tabs on top of the book showing picture of a tree changing for each of the season.

I also have another book from the same authors and collection : Les petits secrets de la maison with the same type of colorful pictures and lift-the-flap feature.









J’aime bien les arbres et la végétation luxuriante de ma ville.  Particulièrement les kumquats et leurs fruits qui sont délicieux.  L’arbre ci-haut appartient à ma voisine.  Il croule sous ses fruits qui sont merveilleusement acidulés et un peu amers.  Mais je n’aime pas beaucoup la chaleur écorchante de l’été et je suis vraiment impatiente que vienne l’automne.

Auparavant je détestais l’automne lorsque je vivais plus au Nord car cela voulait dire que l’hiver approchait et que j’aurai bientôt à endurer six longs mois de neige et de froid.  Mais maintenant le changement des saisons de ma jeunesse me manque et l’automne ici est encore chaud et les hivers sont si doux qu’il neige rarement.

En parlant de saisons, le livre préféré de Bébé est Les petits secrets des saisons de Marie-Anne Didierjean et Jean-Jacques Beaumont. C’est un livre d’images en français avec des rabats à soulever.  Il y a deux questions sur chaque page et il faut soulever le rabat pour voir la réponse.  Les images sont détaillées et très jolies, et il y a plusieurs mots en français à apprendre.  Il y a des onglets sur le haut des pages avec une image d'un arbre changeant avec chaque nouvelle saison.

J’ai également un autre livre par les mêmes auteurs: Les petits secrets de la maison, qui est aussi un livre à images avec des rabats à soulever.

No comments:

Post a Comment